Publications, Press Releases

  • The Epoch Times: Global Human Rights Torch Relay Kicks Off in Athens

    As dusk sets in, people from all walks of life, from all over the world, gather together in a circle in front of a podium, holding up flags of their home countries. There are banners with strong statements: "Human Rights Abuse Cannot Co-exist with Beijing Olympics," reads one. "Stop Harvesting Organs From Living Humans," reads another.
  • The Epoch Times: China’s Number One Public Enemy at the Brandenburg Gate

    Since 1999, a hundred million Falun Gong practitioners, who meditate and live by the principles Truthfulness, Compassion and Tolerance, were attacked as “Chinas public enemy number one.” About two thirds of people tortured in China are Falun Gong practitioners according to Manfred Novak, UN Special Rapporteur on Torture.
  • The Epoch Times: Chinese Justice in a Spanish Court?

    In a groundbreaking case, Chinese victims of rights violations moved a step closer to seeing their abusers held to account when a judge in Madrid listened to their testimony on Monday. "When I was being tortured in labour camps in China, I told myself that one day I would make all of those perpetrators be responsible for what they were doing," says Zhao Ming, one of three victims who spoke. "Now I am doing what I intended."
  • EU MP Expresses Doubts about the Olympic Games in Beijing

    Following a story in Denmark’s biggest daily newspaper, Jyllands-Posten, entitled “Denmark’s two parties demand that the Prince stay away from the Beijing Olympic Games”, Denmark’s biggest sport newspaper Ekstrabladet also carried an article, written by a Danish MEP, Gitte Seeberg, entitled “The Olympic Games in China”. The article was published on July 7th and focuses on the many human rights problems in China, asking what can Western society do about it?
  • HELSINGIN SANOMAT (Finland): “Chinese Communist Regime Limits Hong Kong Citizens' Rights of Election”

    On June 29th, 2007, Helsinki newspaper HELSINGIN SANOMAT carried an article entitled “Chinese Communist Regime Limits Hong Kong Citizens' Rights of Election.” The article included a photo depicting one of Hong Kong practitioners' activities to raise awareness about the persecution of the practice in the mainland. Falun Gong is banned in China, however it is allowed in the Hong Kong Special Administrative Region.
  • Several Turkish Media Outlets Report Falun Gong Protest

    On June 25th, Turkish Falun Gong practitioners held a large protest outside the Chinese Embassy. A number of mainstream media outlets reported the event. Several TV channels also reported the protest. The report on Kanal Turk TV was twenty minutes long, giving a detailed introduction to Falun Gong, the persecution and organ harvesting atrocities.
  • The Times (United Kingdom): Child Slave Labour Revelation CCP Officials Involved

    "More than 1,000 children may have been kidnapped and sold into slave labour in a brutal human trafficking ring that has shocked and outraged China. The children, some as young as eight, worked in brick kilns for sixteen hours a day with meagre food rations. They were guarded by fierce dogs and thugs who beat their prisoners at will. Many were abducted right off the streets of cities in the region and sold to factories and mines for as little as 400 Yuan (£27). The unfolding scandal, involving negligent law enforcement and even collusion between government officials and slave masters, burst into the open this week".
  • French Falun Dafa Association: On the Eve of the Olympic Games, the General Manager of the French PCM Company is Being Illegally Detained and Tortured in Beijing

    Paris, June 14th, 2007, Association Falun Gong France – According to Mrs. Yao Lian, Ma Jian’s wife, presently residing in Canada, on May 17th 2007, Ma Jian was transferred to the special torture unit of the labour camp (Beijing Labour Camp Inmates Dispatching Unit) before going into the forced labour camp in Beijing where he has been illegally condemned for 2,5 years. In the beginning of June 2007, when Ma Jian’s family visited him at the special unit, he was described as ‘visibly emaciated’. At the end of April, his family received a judiciary notification informing them that Ma Jian was convicted due to the fact that he was in possession of Falun Gong related documents.
  • Dnevni Avaz (Bosnia and Herzegovina) Newspaper Reports on the Activities in Sarajevo for World Falun Dafa Day

    "The practitioners of this discipline claim that by practising the Falun Gong exercises one can achieve improvement to one's health, reduce stress and that one can also gain inner peace and harmony. It also allows the practitioner to obtain better concentration and increases mental capacity ... The demonstration of the exercises actually represented a peaceful appeal and to publicise the brutal persecution suffered by Falun Gong practitioners in China."
  • Nexus (Croatia): Genocide under the Olympic Flag

    Nexus, a Croatian magazine for alternative medicine and spirituality, in its issue, no. 18, April - May 2007, published an article entitled "Genocide under the Olympic Flag: Horrible Persecution of Falun Gong Practitioners in China." The author of the article asks why China's government started the persecution against Falun Gong in 1999 and why are practitioners today subjected to arrests and torture, despite the fact that many practitioners have been cured of chronic sicknesses, became healthy and have raised their spirituality according to principles of Truth, Compassion and Tolerance.
  • Turkish Magazine Interviews Practitioner About Falun Gong and the Persecution in China

    "Today in China, people who practise Falun Gong are not accepted to schools and universities, they are fired from their jobs, and their houses are ransacked and phones tapped. Women and men are kidnapped, given electric shocks and are not allowed to sleep, and they are exposed to all kinds of torture methods and persecution. Over three thousand have been confirmed tortured to death, but it is believed that the real number is more than ten thousand. There are also hundreds of thousands of people in jail and prison camps, and most of these people are innocent Falun Gong practitioners."
  • Falun Dafa News (Austria): A country choked by propaganda

    The board of the Canadian Radio and Telecommunications Commission (CRTC) announced at the end of last year that it had issued nine new digital channels to TV stations of the People’s Republic of China. Some of the Canadian media, along with various members of Parliament openly disagreed with the CRTC’s decision because the same stations, which are controlled by the Chinese Communist Party (CCP), are known to spread slander and hate propaganda against Falun Gong as well as other groups persecuted by the regime.
  • URGENT ACTION: 73-Year-Old U.N. Refugee Seized in Russia, Believed at Imminent Risk of Repatriation to China

    An ethnic Chinese adherent of the Falun Gong, Mr. Gao Chunman, has been seized by Russian authorities and is believed to be at imminent risk of deportation to China, the Falun Dafa Information Centre has learned. Gao, age 73, was taken from his St. Petersburg home on Sunday by Russian immigration officers, who entered his home on false pretences and cut telephone lines. It is believed Russian authorities were acting at the behest of China’s communist regime, raising fears for Gao’s safety and welfare; if returned to China, Gao will likely face imprisonment and possible torture.
  • Die Welt (Germany): Two Canadians Accuse China of murder and illegal organ harvesting

    Canadians David Matas and David Kilgour do not look like two men who would pose a threat to any state, let alone one as powerful as China. The tall and slender Kilgour (64) smiles a lot and his bright blue eyes sparkle. Matas (66) who is smaller in stature, talks softly and quietly. He regards everyone seriously through his metal-rimmed glasses. They look like an unequal pair.
  • Rhein-Neckar-Zeitung (Germany): “Unfortunately the conclusion indicates that the allegations are true”

    On April 5th, the daily newspaper “Rhein-Neckar-Zeitung” in northern Baden Württemberg carried a special report on the Chinese Communist regime’s systematic harvesting of organs from living Falun Gong practitioners, with the headline “Harvesting Organs is Lucrative in China.”