Publications

  • Irish Media Quiz Ministers Visiting China about Release of Falun Gong Practitioner

    Irish Falun Gong practitioners have written to all members of parliament and senators in Ireland requesting them to ask the Irish Premier to raise the issue of her detention with the Chinese leader Wen Jia Bao when they meet today and to ask for her release. Many MEPs and senators have raised the issue with the Irish premier before he left for his trip to China.
  • Italian Newspaper Corriere Della Sera: EU questions Eutelsat

    On August 22nd, Italy’s largest daily newspaper Corriere Della Sera published Nino Luca’s article entitled “Chinese free speech, NTDTV broadcast blocked, EU questions Eutelsat”. The article said that the NTDTV broadcast signal to Asia has been blocked since June 16th. For nearly three months, NTDTV's broadcast cannot be seen in the Asian region. It is believed that, through its Ambassador to Italy, the Chinese Communist regime places the pressure on Eutelsat and this resulted in NTDTV broadcast being blocked.
  • Nord Éclair (French newspaper) Publishes Article about Falun Gong

    Nord Éclair is one of three major newspapers in Northern France Nord-Pas-De-Calais; it published an article entitled "Two Chinese Youths Petitioned in front of The Commercial Centre in the French City of Calais on August 3rd". The article makes the point that people really need to awaken their conscience. Ordinary Chinese people live a life without freedom of speech, the CCP harvests organs from live practitioners.
  • Eastern Part Republican People (French Newspaper): Interview with Chairman of the Falun Gong Association

    On July 9th, 2008, French newspaper "Eastern Republican People" published a series of articles related to Falun Gong being persecuted and tortured in China. It also published a report about the Chairman of the French Falun Gong Association. The full article is reproduced here.
  • Stuttgart Zeitung Newspaper (Germany): For the Freedom of Belief

    On August 2nd, some two hundred Falun Gong practitioners from Germany and other European countries, along with The German International Human Rights Association held an open-air information day in Stuttgart to protest against the Chinese Communist Party (CCP) persecution of Falun Gong.
  • Italian Newspaper L'Opinione: Eutelsat Involved in the Beijing Information Blockade

    This is the kind of news that the Chinese people can never see in Chinese state-run media. It is obvious that the CCP views NTDTV as a big threat. The CCP has a number of ways to force foreign satellite companies to cooperate with it and participate in its repressions. As Reporters Without Borders exposed, the CCP's CCTV has purchased more than 30 satellite channels, in fact six channels are enough for it to provide 99% coverage of its needs.
  • Bugun Mersin (Turkish Newspaper) Publishes an Article Entitled “What is Falun Gong?”

    On June 9th, a Turkish newspaper published an article entitled “What is Falun Gong?” In this article, the reporter discussed several topics including “What is Falun Gong?” “the principles of truthfulness compassion forbearance”, the five Falun Gong exercises and the spread of Falun Gong around the world.
  • Frettabladid (Icelandic Newspaper): What says The Olympic Charter?

    Loud criticism towards the conduct of the hosts of Olympics 2008 on human rights issues has not been created in a void but is an understandable reaction to unacceptable misuse of power. Þorgerður Katrín Gunnarsdóttir (the Minister of Education and Sports in Iceland) has the authority to show our symbolic disapproval/denunciation in action by shunning the opening and closing ceramonies at the Olympic Games in Peking in August. For such a decision are valid reasons according to well argumented claims from large number of human rights organisations.
  • Italy: Court Rules that Chinese Newspaper Libels Falun Gong

    On June 3rd, 2008, Judge Dr. Iannolo of the Rome Criminal Court stated that the Chinese newspaper China Times libeled Falun Gong and that all defendants, including the China Times' director, sponsor and author of the article, committed crimes. Rome Criminal Court ruled that China Times slandered Falun Gong severely through media and committed the crime multiple times. The verdict will be read within sixty days. The Italian Falun Dafa Association and Mr. Alfredo Fava, Director of the Association, won the case. It was the second case won in initial trial of similar cases for the Italian Falun Dafa Association.
  • L'Est Républicain (France): "A Repressed Practice"

    With the interdiction in July 1999, the paradise is turned into hell. The 610 office set up by the authorities has one goal; eradicate all these dissidents in the country. “Our bookstore bankrupt, our home ransacked my parents in jail and tortured to death, my brother wanted, I have myself spent two years of forced labour in a place stained with blood”.
  • “La Tribune” (French Newspaper) Reports on Sichuan Earthquake: The CCP Receives Criticism from Civilians

    The article pointed out the main difficulties the CCP are facing is how to show that it can deal with the situation of the disaster, especially how to respond to the severe criticism of the disaster-stricken people. Decisions to save those in the disaster were made very slowly and areas far from the city only were rescued three days after the earthquake, especially the school buildings of inferior quality, which received much criticism.
  • politics.co.uk (UK Website): "EU Parliament Vice President Wants Olympic Boycott"

    China's "genocidal campaign of repression" against a popular religion should result in a boycott of the Beijing Olympic Games, a prominent European politician believes. Edward McMillan-Scott, a Conservative MEP, says he believed the Chinese government was carrying out organ harvesting against those in its prisoners. He cites research by UN for special rapporteur Manfred Novak that three-quarters of China's seven million detainees are Falun Gong followers.
  • Obzor (Ukraine) Newspaper: Report on World Falun Dafa Day

    "Sixteen years ago, Mr Li Hongzhi spread Falun Gong in Changchun. Falun Gong is good for both body and mind and it is also named Falun Dafa. The Chinese Communist Party launched the large scale persecution of Falun Gong; it was afraid of the popularity of Falun Gong threatening its political power and feared the loss of control of the people’s thoughts and minds."
  • Stunned Magazine (France) Interviews a Falun Gong Practitioner

    A French magazine called Stunned recently published a five page-long interview with a Falun Gong practitioner in its “Investigation” column. The Falun Gong practitioner interviewed was Ya June, who was tortured in China. Having escaped China on foot a year ago, she and her brother arrived in Paris and obtained asylum status with the United Nations Refugee Agency (UNHCR). Her brother is now living in New York.
  • Danish National TV Report on CCP Pressure to Cancel the Chinese Spectacular Performances

    The Royal Opera House of Denmark initially planned to stage during Easter a Chinese Spectacular, which is a traditional Chinese cultural show from the US. In December last year, however, under pressure from the Chinese Embassy to Denmark the Royal Opera House cancelled the show.On March 18th, 2008, the largest national TV Station in Denmark, DR, aired a four minute-long news piece at the peak hour of 9 pm entitled “Theatre under pressure from the CCP”, which took the news crew nearly a month to produce, interviewing over eighty people.